Obsah fóra

 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Červíčci na Impulsu aneb co nás čeká....

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Pokec
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Eversober
Expert


Založen: 5.6.2007
Příspěvky: 1711
Bydliště: Praha a okolí

PříspěvekZaslal: út červen 17, 2008 7:09 pm    Předmět: Červíčci na Impulsu aneb co nás čeká.... Citovat

Moderátor (Václav Moravec):
Konec května se stal na českých, moravských i slezských silnicích nejtragičtějším obdobím letošního roku. V předposledním květnovém týdnu vyšetřovali policisté víc než 3000 dopravních nehod. O život při nich přišlo bezmála 30 lidí. Šéf dopravních policistů Martin Červíček přitom koncem dubna v rozhovoru pro Rádio Impuls sliboval:

Host (Martin Červíček):
My jsme se domluvili s jednotlivými regiony, že je potřeba zareagovat na tuto nepříznivou situaci, by dočasně nebo by v nějakém časovém rozmezí, ještě intenzivnějším způsobem možná na úkor plnění jiných kompetencí. Takže my jsme teďka nějakým způsobem zintenzivňovali ten dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu a jedná se opravdu o masivní nasazení sil.

Moderátor (Václav Moravec):
I přes tato slova šéfa dopravních policistů Martina Červíčka se situace na silnicích v posledních týdnech nelepší. Naopak a proč? A není na místě změna taktiky? Nejen o tom bude řeč v následujících minutách. Pozvání k mikrofonu Rádia Impuls přijal po čase právě šéf dopravních policistů Martin Červíček. Hezký dobrý den.

Host (Martin Červíček):
Dobrý den.

Moderátor (Václav Moravec):
Připomínám, že dnešní Impulsy jsme připravili i díky posluchačům Rádia Impuls, kteří poslouchají své dopravní rádio a kteří také v průběhu dne psali a posílali formou sms zpráv své otázky na Martina Červíčka na číslo 774 999 888. Pokud se chcete stále ještě teď na cokoliv zeptat Martina Červíčka, šéfa dopravních policistů, tak mu pošlete otázku ve formě sms zprávy na číslo 774 999 888. Když jste se, pane řediteli, stal šéfem dopravních policistů a nahradil ve funkci vašeho předchůdce Zdeňka Bambase, tak jste měl za úkol zvrátit nepříjemnou situaci na silnicích. Považujete ten úkol za splněný?

Host (Martin Červíček):
Tak samozřejmě ten úkol za splněný nemůžu považovat do doby, dokud bude na našich silnicích umírat takovýhle počet lidí. Na druhou stranu bych opravil vaše tvrzení aspoň v tom smyslu, že 78 mrtvých za měsíc květen bylo samozřejmě nejvyšší číslo v tomto roce, na druhou stranu je to za měsíc květen jenom o pět více než v tom nejlepším v roce 2007. To znamená, když vezmu celkově ty výsledky za uplynulých pět měsíců, my se blížíme výsledkům zhruba v roce 2006, který je považován za nejúspěšnější. Z tohoto pohledu si myslím, že nastává určité uklidnění, ale myslím, že ve vztahu k létu například nemáme vyhráno.

Moderátor (Václav Moravec):
To znamená, že teď spíš vaší noční můrou jsou letní měsíce červen, červenec, srpen?

Host (Martin Červíček):
Jsem ve velkém očekávání, jak dopadnou nejenom naše opatření ve vztahu k letní rekreační sezóně.

Moderátor (Václav Moravec):
Počítáte s tím, že posílíte počet těch menších regionálních Kryštofů, jak to novináři nazývají?

Host (Martin Červíček):
Prosím, já opakovaně zdůrazňuji, my opravdu děláme při srovnání stejných období až dvojnásobný počet dopravně bezpečnostních akcí a není to jenom o dopravně bezpečnostních akcích. I ta výsledná činnost z takovýchto opatření je daleko vyšší, než bylo zvykem v minulosti. Takže z hlediska represe si myslím, že význam regionálních akcí je zcela na místě.

Moderátor (Václav Moravec):
Počítáte tedy s tím, že přes ty následující tři měsíce červen, červenec, srpen posílíte i v meziročním srovnání počet těch regionálních dopravně bezpečnostních akcí?

Host (Martin Červíček):
Budeme pokračovat ve stejném nasazení. Já musím říct, že jsme připraveni na určité regionální akce možná trochu jiného typu, než byla veřejnost zvyklá…

Moderátor (Václav Moravec):
Může nám prozradit?

Host (Martin Červíček):
Určitě. Jako příklad vám mohu říct, že minulý víkend jsme třeba uzavřeli celou Moravu, jižní a severní a prováděli jsme opravdu rozsáhlé dopravně bezpečnostní opatření, i ve spolupráci se slovenskou dopravní policií a my v tomto budeme pokračovat, protože třeba severní a jižní Morava je region, kde dochází k nejvyššímu nárůstu počtu usmrcených osob a my prostě na to chceme reagovat právě cíleně ve vztahu k těm problémům, kde existují.

Moderátor (Václav Moravec):
Když se podívám ale na statistiky, tak letos na jaře došlo ke zlomu při pohledu na statistiky úmrtí chodců a dětí při dopravních nehodách. Počet lidově řečeno smráků, při kterých zemřel chodec, se čtvrtletně zvýšil o 17 procent a ta tragická bilance dál roste. Které konkrétní kroky mohou přispět ke změně a jak si máme vysvětlit tento zlom?

Host (Martin Červíček):
Tento jev nastal v prosinci minulého roku. My jsme zjistili nárůst počtu usmrcených chodců, pokračuje to i v roce 2008 a opravdu máme 16 usmrcených osob za prvních pět měsíců, to je nárůst asi o 9 a podle prvních analýz se převážně jedná o úmrtí mimo obce v noční době. Jinak řečeno, dochází zřejmě k případům, kdy neoznačený chodec je přehlédnut řidičem a dochází k těmto tragickým následkům. A opravdu si myslím, že je na místě vážně přemýšlet o opatřeních typu toho, že chodci v noční době by nějakým způsobem měli být reflexně označeni, protože ten řidič samozřejmě má v tomto směru ztíženou pozici. Tímto neomlouvám, tím samozřejmě konstatuji jenom ten stav počtu usmrcených osob v noční době.

Moderátor (Václav Moravec):
Je na místě změna zákona v té souvislosti? Protože jak donutit chodce, aby na sobě měli nějaké reflexní oblečení, nášivky? Předpokládám, že nechcete, aby chodci nosili reflexní vesty v noci.

Host (Martin Červíček):
Ne, ne, ne. Já myslím, že už to tady jednou bylo a byli jsme za to kritizováni, co si vymýšlíme, že chceme někoho nutit do oblékání reflexních vest. Ne. Já myslím, že to je otázka v první řadě prevence a většího uvědomění si té veřejnosti, že to je opravdu důležité, to je jedna věc. A druhá, tak odborná veřejnost se vyjadřuje k určité změně legislativy v této oblasti a já osobně nejsem proti. Myslím si, že určitá povinnost být více označen je na místě.

Moderátor (Václav Moravec):
Nakolik vám jako dopravním policistům komplikuje situaci to, že od policie odcházejí lidé, máte nedostatek lidí? Pokud se nemýlím, tak tabulkový počet dopravních policistů v celé České republice jsou 4200, ona tabulková místa, a vy máte naplněných 3,5 tisíce, to znamená 17 procent neobsazených míst. Nakolik to je komplikace, když máte zvyšovat počet dopravně bezpečnostních akcí kvůli situaci na silnicích a zároveň máte 17 procent volných tabulek?

Host (Martin Červíček):
No tak samozřejmě se osobně moc těším na to, až nastane situace, kdy dopravní policie bude stabilizovaná a budou tyto počty naplněny.

Moderátor (Václav Moravec):
Kdy může nastat?

Host (Martin Červíček):
Tak ten problém je samozřejmě v celé policii, co se týče neobsazenosti tabulkových míst. Já musím říct, že policie nebo vedení Policejního prezídia a vedení jednotlivých krajů vlastně pracuje na opatřeních, která mají zabezpečit větší nábor lidí do policie a cílem opravdu v tom horizontu 2-3 let je tu polici stabilizovat tak, abychom ten počet policistů měli v daleko větší míře, než máme doposud k dispozici.

Moderátor (Václav Moravec):
Počítáte s tím, že 4200 dopravních policistů a policistek na celou Českou republiku je pro následující roky cílový stav nebo jste domluven s policejním prezidentem Oldřichem Martinů, že se to číslo bude v následujících letech ještě zvyšovat, protože 4200 dopravních policistů je pro Českou republiku málo?

Host (Martin Červíček):
Já musím říct, že od 1.1.2008 máme k dispozici zhruba o 600 pracovních míst více, než bylo zvykem v minulosti.

Moderátor (Václav Moravec):
Ale máte je nenaplněné.

Host (Martin Červíček):
Bohužel máme je nenaplněné prozatím, v převážné většině. A samozřejmě jsme domluveni i na dalším posilování, pokud se nám bude dařit tu situaci stabilizovat a doplňovat ty stavy, které máme teďka k dispozici.

Moderátor (Václav Moravec):
Jaké číslo dopravních policistů pro celou Českou republiku byste považoval za ideální, pokud by se vám podařilo obsadit tabulková místa? Můžete prozradit to číslo?

Host (Martin Červíček):
Já myslím, že ten stav dopravních policistů při opravdu úspěšném doplňování té stávající neobsazenosti by se klidně mohl pohybovat v tom horizontu 5000 policistů.

Moderátor (Václav Moravec):
To znamená, ještě 800 aby vám přidali?

Host (Martin Červíček):
Prosím, já budu opravdu teďka spokojen v té první fázi, když se nám podaří tu situaci stabilizovat a doplnit ty stavy, které máme k dispozici a pak, jak jsme předběžně domluveni, se můžeme bavit o dalším posilování. Myslím, že teď je nejdůležitější opravdu tu situaci stabilizovat.

Moderátor (Václav Moravec):
Připomínám, že dnes je hostem u mikrofonu Rádia Impuls šéf dopravních policistů Martin Červíček. Ministr dopravy Aleš Řebíček ten konzultuje s experty politických stran změny v silničním zákoně a v tom takzvaném bodovém systému. Vy ty změny máte také před sebou. Existuje, pane řediteli, něco, co vás jako člena expertní skupiny mrzí, že se nepodařilo do té chystané novely silničního zákona dostat? Je něco takového?

Host (Martin Červíček):
Mě osobně mrzí, že prozatím se do novelizace 361 nedostala problematika řidičský průkaz na zkoušku. To je opatření, které se týká opravdu začínajících řidičů a myslím, že by bylo zcela na místě, aby bylo realizováno v nejbližší době. Na druhou stranu musím říct, že tady existuje příslib určitých jednání, kdy se klidně ještě může stát, že se na této věci dohodneme.

Moderátor (Václav Moravec):
Vy byste si tedy přál, aby ministr dopravy společně například se stínovým ministrem dopravy Romanem Onderkou z ČSSD, aby dodali do té novely silničního zákona řidičáky na zkoušku, jak se tomu říká?

Host (Martin Červíček):
Jak jsem říkal, je to předmětem určitých jednání ještě a já jsem přesvědčen, že institut řidičského průkazu na zkoušku by byl velmi vítaným opatřením, zejména na tu kategorii řidičů, která začíná se svojí účastí v silničním provozu, která opravdu ještě nemá zkušenosti a která zasluhuje větší dohled.

Moderátor (Václav Moravec):
Dá se tedy říci, že řidičské průkazy na zkoušku by v České republice podle těch statistik také vedly možná k zásadnějšímu snížení nehodovosti, protože jsou to mladí, nezkušení řidiči, kteří se dopouštějí závažných . . .

Host (Martin Červíček):
Určitý předpoklad tady existuje. Já jsem opravdu přesvědčený, že pokud tady bude existovat zvýšená míra represe, dohledu, právě který by umožňoval institut řidičského průkazu na zkoušku, tak by ano, asi to ovlivnilo i chování těchto začínajících řidičů.

Moderátor (Václav Moravec):
Když jsem se díval do oněch dokumentů Ministerstva dopravy, tak vyšlo najevo, že ústavní právo nevypovídat, pokud by tím dotyčný přivodil trestní stíhání sebe nebo osoby blízké nelze prolomit, nicméně zneužívání institutu osoby blízké navrhují experti řešit zavedením nového ohrožovacího správního deliktu, který by postihl provozovatele vozidla za nesplnění povinnosti znát a sdělit údaje o řidiči vozidla, důležité pro zajištění bezpečnosti silničního provozu. Tedy, že souhlasíte s tím holandským modelem, považujete to z pohledu dopravní policie, která si stěžovala na institut osoby blízké a na výmluvy řidičů, kteří se vymlouvají na osobu blízkou, za dostatečné, ten holandský model?

Host (Martin Červíček):
Ano, považuji to za dostatečné a jsem přesvědčen o tom, že opravdu tady musí existovat rovnice, pokud policie zjistí, zadokumentuje přestupek, tak musí být včas a adresně řešen. Nesmí tady docházet k tomu, že určitá část jednání je nepostihovaná.

Moderátor (Václav Moravec):
Nově má mít také podle té novely silničního zákona, jak ji chystá ministr dopravy Aleš Řebíček, nově má mít řidič povinnost používat reflexní vestu při nouzovém stání auta na pozemních komunikacích a reflexní vesta by se navíc měla stát součástí povinné výbavy vozidla. Předpokládám, že to považujete také za zásadní věc.

Host (Martin Červíček):
Samozřejmě, naprosto s tím souhlasím.

Moderátor (Václav Moravec):
Novinkou by měl být také snadnější přístup řidičů k počtu trestných bodů, které budou mít na svých těch trestných kontech, podle náměstka ministra vnitra Zdeňka Zajíčka se řidiči dostanou na víc než 2 tisících místech po celé České republice také k výpisu stavu svého bodového účtu. Informace jim poskytnou všechna místa kontaktní sítě Czech Point, tady jsou slova náměstka ministra vnitra Zdeňka Zajíčka.

Záznam Zdeňka Zajíčka:
Jsme velmi rádi, že jsem dospěli k dohodě s Ministerstvem dopravy v tom, že bude možné na Czech Pointech vydávat právě výpisy z bodového systému řidičů a teď musíme počkat na jednu jedinou věc, technologicky je vše připraveno a právě novela zákona o silniční dopravě, která je součástí reformy nebo celého balíku reformy policie by měla znamenat ten zásadní průlom, to znamená povolení toho, abychom to na Czech Pointech mohli vydávat.

Moderátor (Václav Moravec):
Dodává náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček. Řidiči by si mohli stav svého trestního bodového konta zjistit i prostřednictvím mobilu, nakolik má podle šéfa dopravních policistů Martina Červíčka, hosta dnešních Impulsů, lepší informování o stavu bodového systému preventivní účinek?

Host (Martin Červíček):
Tak, to je zásadní podle mě význam bodového systému. Ti řidiči se musí dozvědět včas, tak aby byli schopni přizpůsobit i ten svůj styl chování na silnicích, o stavu například přidělených počtu bodů a reagovat prostě na ten, na to svoje chování nebo na ten svůj stav na základě zadokumentování přestupků. Já musím říct, že bodový systém se zcela jistě osvědčil, 85 procent lidí, kteří se dostanou do bodového systému, následně další rok nespáchají přestupek. Ano, ten účel bodového systému bude plně naplněn, pokud se nám podaří zajistit samozřejmě větší informovanost, ale není jenom o počtu bodů, je to například tolik diskutovaný problém zaznamenávání přestupků stacionárními elektronickými zařízeními, tam jsme se domluvili na expertní komisi například,že tam bud existovat určité období, kdy v těchto věcech lze konat společné řízení a pokud bude spáchán přestupek a bude zaznamenán tímto zařízením, tak i ten provozovatel vozidla do určité doby se o tom přestupku musí dozvědět. Proč? Aby mohl reagovat na to, že vlastně se něčeho takového dopustil a případně přizpůsobit to své chování.

Moderátor (Václav Moravec):
Ukazuje se, že vy na jednu stranu říkáte, že onen bodový systém se osvědčil, nicméně neukazuje se, že svým způsobem stále ještě selhává právě kvůli té nízké informovanosti, když se podíváte na současný stav toho zákona.

Host (Martin Červíček):
Já bych neřekl, že selhává, ale souhlasím s tím, že je potřeba se této oblasti věnovat a opravdu zajistit co největší informovanost lidí o vlastně, o důsledcích toho svého jednání, navazující na bodový systém.

Moderátor (Václav Moravec):
Pojišovny počítají s tím, že by neposlušní a špatní řidiči měli mít méně výhodné pojistky, tady jsou slova prezidenta České asociace pojišoven Ladislava Bartoníčka.

Záznam Ladislava Bartoníčka:
V případě, že řidič například by měl přestupek překročení rychlosti o 50 kilometrů a při druhém takovém přestupku způsobí dopravní nehodu, v té chvíli pojišovna bude mít možnost to vyplacené plnění, které vyplatila poškozenému, regresovat na tom škůdci.

Moderátor (Václav Moravec):
Konstatuje prezident České asociace pojišoven Ladislav Bartoníček. Existují, pane řediteli, nějaké odhady, jak velký preventivní účinek můžou mít sankce pojišoven vůči těm neposlušným a špatným řidičům, se kterými se také počítá?

Host (Martin Červíček):
Já bych chtěl zdůraznit, že se jedná o kategorii zhruba tří procent řidičů, kteří jsou v současné době v bodovém systému. Proč? Že se jedná o nejzávažnější přestupky a jedná se o opakované spáchání a jestliže na našich silnicích se pohybuje někdo, kdo dvakrát opakovaně za sebou je zaznamenán policií za to, že překročí rychlost například o 40 kilometrů a mimo obec o 50 kilometrů nebo nedá přednost v jízdě nebo nerespektuje značení dopravní Dej přednost v jízdě a podobně, tak ano, to si myslím, že to přesně ta kategorie řidičů, kteří zasluhují větší represi, větší míru opatření ve vztahu k jejímu chování.

Moderátor (Václav Moravec):
To jsou pouze tři procenta z těch lidí, kteří dnes jsou v bodovém systému, to je relativně nízké číslo.

Host (Martin Červíček):
Zhruba se jedná o kategorii tří procent řidičů, kteří jsou v bodovém systému a já právě na tom deklaruji, že to je opravdu ta nejzásadnější skupina řidičů, kteří páchají ty nejzávažnější přestupky, to znamená, jestliže se dneska bavíme zhruba o 95 procentech lidí, kteří na silnicích čas od času spáchají nějaký přestupek, tak prostě to není tato kategorie.

Moderátor (Václav Moravec):
Když se dívám do návrhu onoho silničního zákona a změn bodového systému, což bezesporu většinu posluchačů Impulsu teď bude zajímat, tak beze změny zůstává trestání alkoholu a drog v souvislosti s body, trestání rychlosti a trestání telefonování. Máte k tomu znaménko plus nebo mínus nebo vy osobně byste si přál, aby tam nějaké změny u těchto trestů, k nějakým změnám došlo?

Host (Martin Červíček):
Já osobně jsem rád, že žádné změny v těchto přestupcích nejsou.

Moderátor (Václav Moravec):
Prosadil jste lidově řečeno svou, upravení bodů za nesvícení tak, že bodově bude ohodnocen jen ten, kdo nesvítí za snížené viditelnosti, to je jedna z věcí, druhá z věcí, zvýší se počet bodů za nezastavení před přechodem ze 4 na 4 body, za nepřipoutání se nebo nepoužití přilby nebo autosedačky ze 2 na 3 a za neoprávněné použití modrého majáčku z 1 bodu na 4. Když se podíváme na tu poslední věc, neoprávněné použití modrého majáčku, to se týká, předpokládám správně, pouze policistů a zdravotníků.

Host (Martin Červíček):
Pokud někdo zneužívá . . .

Moderátor (Václav Moravec):
A jak to ale prokazovat? Nakolik vy, jako dopravní policisté nebo policie vůbec evidujete statistiky, kdy je zneužíván modrý majáček v České republice?

Host (Martin Červíček):
Tak, samozřejmě tyto statistiky máme, na druhou stranu já musím říct, že veškeré změny v bodovém systému jsou směrovány k cíli, abychom odstranili z bodového systému přestupky, které nemají bezprostřední souvislost s těmi tragickými dopravními nehodami. Proto například z toho bodového systému mizí přestupky zákazy zastavení, stání, osvětlení a podobně, protože to nepovažujeme opravdu za tu bezprostřední příčinu těch dopravních nehod, o kterých jsem se zmínil. Na druhou stranu, jestliže tady máme výrazný počet usmrcených osob v souvislosti s nepoužíváním zádržných systémů bezpečnostních, minulý rok to bylo 200 osob, který pravděpodobně byly usmrceny kvůli tomu, že nebyly připoutány, pokud tady máme nadále výrazný počet usmrcených osob kvůli tomu, že nepoužívají přilby nebo bezprostředně před spácháním dopravní nehody například telefonují a podobně, tak já jsem strašně rád, že se zaměřujeme i na tyto přestupky.

Moderátor (Václav Moravec):
Když se podívám do dalších změn bodového systému, ke kterým by mohlo dojít od 1. ledna příštího roku a které jsou v oněch návrzích, které teď projednává ministr dopravy Aleš Řebíček s politiky z jednotlivých politických stran, tak nové bodové ohodnocení se má týkat bránění v předjíždění – 6 bodů. Není to příliš vysoké? Bránit předjíždění – 6 bodů.

Host (Martin Červíček):
Tak je to určitá reakce na ten nešvar, který se objevuje na našich silnicích. Já sám jezdím po našich silnicích a myslím si, že to jsou prostě neuvěřitelné zlozvyky, které pramení z určité netolerance, bezohlednosti a ohrožují samozřejmě i ostatní účastníky silničního provozu.

Moderátor (Václav Moravec):
Vy se často setkáváte s tím, že vám někdo brání v předjíždění?

Host (Martin Červíček):
Tak já jezdím poměrně dost často v civilním vozidle a samozřejmě v uniformě, velmi často se s tím setkávám a docela i velmi často na to reaguji.

Moderátor (Václav Moravec):
Počkejte, že zastavíte toho řidiče?

Host (Martin Červíček):
No, stávají se takové případy.

Moderátor (Václav Moravec):
Ne, počkejte, ale teď mi řekněte, vy jste šéfem dopravních policistů. Co mám dělat jako já řidič, jedu po dálnici 130 a bliká na mě silniční pirát a to logicky on, já mohu být pokutován za to, že dodržuji rychlost a on na mě bliká, troubí a může se zbláznit, protože já můžu bránit jeho předjíždění a jeho pirátské jízdě? Jak se to bude rozlišovat?

Host (Martin Červíček):
Víte, to jsou přesně ty nešvary, které se objevují na našich silnicích a my jsme deklarovali teďka v nedávné minulosti, že opravdu budeme v daleko větší míře se pohybovat v provozu v neoznačených vozidlech právě s cílem postihovat přestupky tohoto charakteru. To znamená, my samozřejmě víme moc dobře o tom, že pokud jsme na kontrolních stanovištích v označených vozidlech, tak většina účastníků silničního provozu přizpůsobí rychlost, chování pravidlům silničního provozu. V momentě, kdy odjíždí z toho kontrolního stanoviště nebo ho míjí, tak samozřejmě se hodně velká část řidičů vrací do toho svého původního chování. A my chceme opravdu ovlivňovat ty zásadní věci a proto jsme řekli, že budeme v daleko větší míře provádět výkon služby právě z těch neoznačených vozidel, budeme to monitorovat, budeme to zaznamenávat na záznamové zařízení a následně samozřejmě to bude mít tu souvislosti represivní.

Moderátor (Václav Moravec):
A poslední věc, týkající se bodového systému, nové bodové hodnocení se má také týkat nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi auty. Bodováno dvěma body. Ale je spor o to, co to je vlastně ona bezpečná vzdálenost mezi auty a jak ji budete vy jako policisté odhadovat? Jak s tímto bodovým uplatněním těch dvou trestných bodů za nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi auty, jak to vlastně měřit?

Host (Martin Červíček):
V současné době jsme ve fázi diskuse, jestli to lze vůbec právně upravit v zákoně 361 tak, aby to vůbec bylo možné postihovat ze strany policie. Obecně k tomu lze říct, že samozřejmě policie toto může postihovat, pokud opravdu tady bude nějaké, odpovídat tomu, co to je nedodržení bezpečné vzdálenosti a bude to možno dokumentovat opravdu tou záznamovou technikou, kterou máme k dispozici nebo kterou chceme i dokoupit, co se týče vybavení policie…

Moderátor (Václav Moravec):
Jak byste se klonil vy osobně, protože beze sporu, pokud se nemýlím, v Německu to jsou dvě vteřiny, ona bezpečná vzdálenost, aby auto bylo schopno ubrzdit. Tam říkám, ten limit daný časem dvou vteřin. Kloníte se k nějakému modelu, který by se měl dostat do české právní normy v souvislosti s tou definicí bezpečné vzdálenosti?

Host (Martin Červíček):
Já musím zopakovat, že opravdu v současné době probíhá diskuse odborníků, jak legislativně případně toto ustanovení vůbec upravit. Já myslím, že ta reakce je hodně zaměřena na ten nešvar, který dnes a denně vidíte, kdy například jedno auto jede přilepené za druhým a jede delší dobu a myslím si, že to lze už dokumentovat a nějakým způsobem zaznamenávat. A opravdu je to věc legislativního návrhu, jak by byl schválen a jestli opravdu by byl smysluplný. A pak říkám jednu věc, pokud by to bylo možné postihovat a pokud by bylo možné obstarávat důkazy v tomto smyslu, tak, jak to bude upravené, tak je opravdu velmi důležité, aby policie se na to zaměřila a zkusila tyto přestupky postihovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Pokec Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com