|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pepek Expert
Založen: 24.10.2006 Příspěvky: 854
|
Zaslal: čt říjen 25, 2007 1:09 pm Předmět: |
|
|
VlaK napsal: | pepek napsal: | Byl to ale boj - 57 ksindlů ze sněmovny tohle chtělo, ale natěstí 88 o malinko méně deme.ntních (nebo spí těch, co jim CzechRadar neslíbil baki) je přehlasovalo |
Gratuluji. Nepochybuju o tom, ze na rozpoutani medialni kauzicky mas nemaly podil. Diky. |
Skromně přijímám gratulaci. Prostě věřím, e kadý, kdo měl nějakou páku, tak ji vyuil na zničení toho modroptáčnického dementního návrhu. Jetě e se občas podívám (teď to bylo za vteřinu dvanáct), co ta banda deme.ntů zase chce projednávat a schvalovat.
btw. Kdy si objednám sluby nějaké soukromé firmy, tak také chci na ně vystavit fakturu a nevěřím, e by CzechRadar vystavoval nějaký daňově uznatelný doklad pro kadého řidiče za jím poskytnutou "slubu" |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eversober Expert
Založen: 5.6.2007 Příspěvky: 1711 Bydliště: Praha a okolí
|
Zaslal: pá říjen 26, 2007 1:14 pm Předmět: |
|
|
Tak takto reagoval ministr vnitra na můj postřeh ohledně měření soukromých firem:
Váený pane Vaneku,
děkuji za Vá dopis a Vá názor. I kdy se jedná o poslanecký návrh, reforma Policie ČR se ve svých úvahách zabývá rovně mylenkou, aby rychlost mohly měřit i soukromé osoby s řádným ivnostenským oprávněním.
Policisté dnes chybí při dohledu na těch skutečně nebezpečných úsecích.
Hlavním důvodem je skutečnost, e se a příli zabývají administrativou nebo jinými na lidskou práci méně efektivními úkony. Při měření rychlosti potřebujete vdy dva policisty, jednoho, který měří a druhého o kus dál, který vybírá pokuty. To je z pohledu vyuití policistů neefektivní.
Poslanecký návrh nedával soukromým osobám volnou ruku, rychlost by mohly měřit jen za podmínek stanovených policií či obecní policií, nebudou zpracovávat přestupky a vést přestupkové řízení, záznamy musí neprodleně předávat přestupkovému úřadu. S pořízenými záznamy by musely nakládat v souladu s platnými právními předpisy (zejména zákon o ochraně osobních údajů a dalí). Samozřejmě, e tito ivnostníci by byly pod dohledem přísluných kontrolních orgánů (ivnostenský úřad) a také policie či obecní policie by dohlíela nad plněním smluvně dohodnutých podmínek.
Smyslem této změny není učinit z bezpečnosti silničního provozu byznys, ale ulehčit policii pro důleitějí opatření a zvýit bezpečnost na naich silnicích tím, e budou důsledněji dodrovány zákony. Cílem není, aby soukromé firmy zajistily obcím co nejvyí příjmy z pokut (firmy pak mohou dostávat odměnu podle vybraných pokut, ale i pauálně), ale aby v důsledku kontrol docházelo k dodrování předpisů.
Přesto bylo dohodnuto, e kvůli významnosti této novely pan poslanec Sehoř svůj návrh stáhne a bude na něm jetě dále pracováno a návrh by byl po případném znovupředloení projednán i v přísluných výborech.
Děkuji za Vai připomínku a jsem s pozdravem
MUDr. Mgr. Ivan Langer,
ministr vnitra ČR
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pepek Expert
Založen: 24.10.2006 Příspěvky: 854
|
Zaslal: pá říjen 26, 2007 1:31 pm Předmět: |
|
|
Klasickej modroptáčnickej kec. Tohle můe napsat jen omezenec nevidící si na pičku nosu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eversober Expert
Založen: 5.6.2007 Příspěvky: 1711 Bydliště: Praha a okolí
|
Zaslal: pá říjen 26, 2007 1:50 pm Předmět: |
|
|
Místo toho, aby vymyslel sluné podmínky pro nábor nových policistů, tak se snaí převádět povinnosti PČR na jiné subjekty - a ji na MP, která dnes ji vlastně v úkonech supluje PČR, tak na soukromé firmy!
U vidím, jak probíhá kontrola ze strany ivnostenských orgánů - kdy ty nekontrolují ani dnes to, co ze zákona mají a také ze strany PČR (btw: nebylo by to neefektivní vyuití policistů???)...
Tohle není odpověď - tohle je politický blábol, který je navíc jetě naprosto zcestný |
|
Návrat nahoru |
|
|
pepek Expert
Založen: 24.10.2006 Příspěvky: 854
|
|
Návrat nahoru |
|
|
řidič Lukyn Expert
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 571 Bydliště: Zlínský kraj
|
Zaslal: pá říjen 26, 2007 2:48 pm Předmět: |
|
|
Tak to je masakr _________________ :-) |
|
Návrat nahoru |
|
|
pepek Expert
Založen: 24.10.2006 Příspěvky: 854
|
Zaslal: pá říjen 26, 2007 3:01 pm Předmět: |
|
|
Vak u jsem poslal teplý bonz na ÚOOÚ |
|
Návrat nahoru |
|
|
LUB Expert
Založen: 5.8.2007 Příspěvky: 374 Bydliště: KV
|
Zaslal: pá říjen 26, 2007 3:10 pm Předmět: |
|
|
řidič BOB napsal: | Při měření rychlosti potřebujete vdy dva policisty, jednoho, který měří a druhého o kus dál, který vybírá pokuty. To je z pohledu vyuití policistů neefektivní.
Samozřejmě, e tito ivnostníci by byly pod dohledem policie která by dohlíela nad plněním smluvně dohodnutých podmínek. |
Podle mě by na kadé měření firmou museli dohlíet minimálně dva stráníci. První by kontroloval člověka který měří a druhý by kontroloval policistu který kontroluje aby náhodou neudělal nějakou chybu jako se to běně stává _________________
Výbava v mém autě: □□□□□□
(kdo nemá čisté svědomí vidí bohu?el jen čtverečky) |
|
Návrat nahoru |
|
|
snail Expert
Založen: 30.10.2006 Příspěvky: 1423
|
Zaslal: ne prosinec 16, 2007 5:10 pm Předmět: |
|
|
On to vlastně myslí dobře, lidumil...
http://www.sehor.cz/index.php?menu=7_n&start=0&kolik=1
citace: | Názor: 15.10.2007 / Měření rychlsoti vozidel
Pane poslanče, dozvěděl jsem se o Vaem pozměňovacím návrhu stran monosti měře rychlosti soukromými firmami, vsunutém do zákona o autokolách. Osobně se mě věc a tak netýká, nebo jezdím s rozumem a +/- dle předpisu. Ale bojím se, e díky smluvním ujednáním mezi obcí a soukromou firmou budu za čas jezdit ne podle zdravého rozumu, ale podle zákona, který ne vdy ideálně upravuje danou situaci. Pracuji v oboru dopravních staveb, netřeba mě v této věci poučovat obecnými prohláeními. Spoléhám v této věci na to, e jste také řidič a tedy chápete o čem mluvím, nejste pokrytec a nemáte mě za blbce. Mám nemalou obavu z toho, e v praxi bude privatizace výkonu státní správy v této oblasti pro občany znamenat hlavně potíe se vemi důsledky. Po právní stránce se vrátíme asi o 300 let zpět, do doby, kdy na umperském panství řádil Boblig z Edelstadtu, kde ve svých "zprivatizovaných" čarodějnických procesech nechával upalovat prokazatelně nevinné s jediným cílem zmocnit se jejich majetku. Tak tomu bude asi i těchto případech, kdy soukromý subjekt se bude chtít obohatit na účet své oběti za kadou cenu, tedy nejen tu, e budou radary zejména tam, kde nemají ádný smysl (protoe nikdo nebude instalovat něco, co nebude mít ádný efekt v návratnosti investice) ale nejspí i paděláním či pozmněňováním parametrů radarů a tím v podstatě důkazů. To e v konečném důsledku můe mít tato činnost pro obě stejné důsledky jako "bohulibé" konání pana Bobliga není třeba rozvádět... Myslím, e je třeba si uvědomit, jakou funkci má měření rychlosti na silnici. Je to HLAVNĚ preventivní opatření, které má řidiče donutit jet rozumně tam, kde je to nanejvý nutné. Ale řekněte sám - myslíte, e radar bude stát u přechodu na návsi, kde je kola, kde se jezdí podle předpisu i bez radaru a rychlost tam překročí max. 5-8% řidičů? Myslím e ne...a ukazuje se to u dnes, kdy si radary pořizují jen obce a stavějí je pod stromy na výjezdu z obce, kdy je zástavba vzdálena desítky metrů ZA řidičem. Abych jen nemaloval věci ve vzduchu, ale dodal tomu taky nějaký reálný obrys, tak zde je případ ze ivota: Obec Měcholupy se nachází mezi Plzní a Nepomukem. Silnice I/20 spojující Plzeň a Nepomuk prochází obcí a je rovná jako přímka, svauje se mírně z kopce. 130m před koncem obce směrem na Nepomuk na loc: 49°31´5.91" N a 13°32´1.04" E je umístěn stacionární radar systému Traffipax (systém piezo = dráty pod silnicí, bezdrátový přenos naměřených dat do centrály). Radar měří pouze směr na Nepomuk, směr na Plzeň nevyhodnocuje. Zařízení bylo instalováno v listopadu 2006. Je hezky schováno v zákrytu za stromem z čeho je vidět, e ten, kdo jej umisoval, to nedělal poprvé. Radar instalovala společnost Czech Radar v rámci "projektu" Bezpečná města. Sama společnost Czech Radar popisuje jeho fungování takto: "Kde na Plzeňsku jezdí nákladní auta přes obec nejrychleji? Podle veho by anketu vyhrály Měcholupy, vesnička na silnici z Plzně do Českých Budějovic nedaleko Nepomuku. Mají tu smůlu, e ve směru od Plzně jsou z kopce a silnice je přes dva kilometry rovná jako přímka. Kdy tam postavili radar lidé ze společnosti Czech Radar, mezi hříníky byla i cisterna, je obcí projídí rychlostí 108 kilometrů v hodině." Postavili tedy radar ZA OBCÍ, nikoliv v obci, take se změnil jen obecní rozpočet a nikoliv bezpečnost obyvatel v míře, jakou instalace tohoto zařízení poskytuje na správném místě. Pokud by byl radar v obci a navíc doplněn značkou za +/- 5000,- Kč (fa Hi-con), e se v obci měří rychlost, byla by bezpečnost jetě znásobena, ale Czech Radar a obec by nevydělaly, co asi nelze dopustit. Takovým řeením dáváte svým pozměňovacím návrhem zelenou! Rozhodně pak nechci spekulovat o tom, kolik za radary zaplatila jen firma Czech Radar, jak je natvalo, e je nemohou legálně pouívat...a jakou radost by asi měli, aby jim taková příleitost spadla do klína. Správně jste se ohradil proti podobným teoriím - e věc neděláte pro firmy s radary apod., protoe kdy se zeptám: "komu to prospěje?" budou na prvním místě právě firmy, které zařízení vlastní, pak budou obce (míněno státní instituce) a někde na konci budou občané, kteří budou maximálně moci přejít silnici o 10 vteřin dříve, protoe řidiči budou jezdit raději 40km/h a budou se dívat na tachometr a po stacionárních radarech místo po lidech chystajících se vstoupit do vozovky. Jaký efekt mělo zostření pravidel na silnici se za více ne rok ukázalo jasně - je to fiasco. Vichni to odmítli. Nesmyslné ideály pana imonovského (znám ho bohuel osobně) stojí dnes ve stínu zástupu desítek zabitých nad počty obětí z minulých let. Zostření pravidel zvrátilo úbytek mrtvých i nehod (vycházejte z údajů pojioven, ne ze zvýeným limitem kody "zfalovaných" údajů policie). Vá pozměňovací návrh jde tedy dál po této cestě, která se jasně neukazuje jako ta jediná správná! Kadý svého chleba krůjcem, pane Sehoři. Jen bych na závěr podotknul, e posilování moci státu nad občany je parketa socialistů. Tím, e ODS přebírá socialistické manýry a politická scéna v ČR je tak de facto u jen levicová, přispíváte jen k radikalizaci názorů. Také nezapomeňte, e i řidiči mají volební hlasy...a řidičem je čas od času skoro kadý. Pokud Vy umoníte soukromníkům odčerpat z nejednoho domácího rozpočtu +/-3500,- za malicherných 55km/h někde v obci, stáváte se Vy tím, komu je "děkováno". Myslete na to, prosím!
Odpověď: 18.10.2007 / patné příkaldy je nutné eliminovat
Váený pane, děkuji Vám za názor k "mému" pozměńovacímu návrhu. Souhlasím s Vámi, e poslední zpřísnění zákona nezabralo. Zabíralo jen tak dlouho, dokud si řidiči mysleli, e jejich přestupky někdo bude sankcionovat. Kdy se ukázalo, e policisté to nedokáí, počet mrtvých zase začal stoupat. Není jistě také správné, aby legislativa nahrazovala práci exekutivy. Jak ale zabránit tak neuvěřitelnému ignrování předpisů. Nemyslím, e jde o pravolevé vidění. Radikální zpřísnění sankcí proběhlo i v západní Evropě, či Austrálii. "Můj" pozměňovcí návrh jsem dal do úvozovek, protoe jde vlastně o návrh Ministerstva dopravy a Ministerstva vnitra. O tom, kde a kdy se bude měřit rozhoduje Policie ČR, která musí vdy příslunou firmu zmocnit písemným příkazem. Soukromá firma bude jen vykonávat "mechanickou" práci, na kterou nemá policie dost kapacity. Policie nemůe pokutovat nikoho, kdo překročí rychlost třeba o tři kilometry. Počítá se s nepřesností měření. Dalí tři kilometry zpravidla dělá tachometr sám. O radaru, který jste popsal by stálo za to jednat s příslunými lidmi, kteří jej instalovali. Pokud se dozvím o nich něco bliího, rád jim napíu. Myslím stejně jako Vy, e neplní záměr zákonodárce. Závisí to ovem také na tom, jaká je tam nehodovst. Myslím, e jsem Vae obavy nerozptýlil, snail jsem se ale alespoň osvětlit navrený záměr. Zdraví Karel Sehoř. Dále přikládám dopis na obecní samosprávu: Váený pane magistře, obracím se na Vás ve věci měření rychlosti vozidel ve Vaem městě, na které jsem byl upozorněn občany z Vaeho regionu. Několik let se zabývám v poslanecké sněmovně dopravní problematikou. Co se týká zákona o provozu na pozemních komunikacích, byl jsem u vech jeho novel v posledních deseti letech. Vdycky jsem se snail chovat liberálně, neobtěovat zbytečně řidiče, spíe dbát na to, aby policie dělala řádně svoji práci. Při kadé novele se na jedné straně poadovala větí restrikce vůči řidičům, na druhé straně se argumentuje zneuíváním nově nabytých pravomocí ze strany policie. Diskutuje se o tom, e se policie ne vdy chová racionálně. Ona je zodpovědná za dodrování bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Místo aby se tedy soustředila na nebezpečná jednání řidičů v nebezpečných a nehodových místech, vybírá si místa, kde trestá nevýznamné přestupky. Samozřejmě, e policisté i v tomto případě nedělají nic, co by jim bylo moné z hlediska předpisů vytknout. Jde jen o to, jak jsou pak vnímáni veřejností. V poslední době jsme často slyeli policisty, jak si stěují na to, e je jich málo a e nedokáou plnit řádně svoji funkci. Proto jsme zapojili do dopravních povinností i obecní policie. Kdy se ukazuje, e nehodovost dále stoupá, e řidiči dále spoléhají na to, e nebudou přistieni při přestupku, navrhli jsme společně s ministerstvem dopravy, ministerstvem vnitra a úřadu pro ochranu osobních údajů umonit měření rychlosti vozidel soukromými firmami. Samozřejmě na písemné příkazy policie a za přesně stanovených podmínek nakládání s daty. Výsledkem je dosti velký odpor řidičů, kteří poukazují právě na jisté zneuívání měření ji v současnosti. Jestli mé informace jsou správné, jedním takovým místem je i případ, který se týká Vaí obce. Pokud by měl být jedním z dokladů uvedeného odporu řidičů, jde o právě ten patný příklad pro nedodrování norem jinde. Je mi jasné, e nikdy nebudou v takových věcech vichni spokojeni. Na druhé straně, jestli dáme jisté monosti policii, předpokládáme, e se bude snait sníit počet nehod a počet mrtvých na silnicích. Ne plnit obecní či státní pokladnu. Váený pane, doufám, e jste porozuměl tomu, co jsem chtěl tímto textem sdělit. Přeji Vám, aby ve Vaem městě nedocházelo k ádným dopravním, ale i jiným problémům. Přeji úspěch, Karel Sehoř, poslanec PSP, www.sehor.cz, karel@sehor.cz |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
msp_x Expert
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 539 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po prosinec 17, 2007 9:38 am Předmět: |
|
|
Jojo, lidumil. Skoda, ze neuvedl autora dopisu (prvni odstavec). Jeho dopis mi naprosto mluvi z duse. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|